logo
ucho   logo bip
Wydział Komunikacji i Dróg
ZMIANA ADRESU LUB SIEDZIBY WŁAŚCICIELA W DOWODZIE REJESTRACYJNYM
 KARTA INFORMACYJNA
Zmiana adresu lub siedziby właściciela 
w dowodzie rejestracyjnym
 
I. Podstawa prawna:
  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2017r., poz. 128 ze zmianami),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów ( Dz.U.z 2016r., poz.1038),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U.z 2016r., poz. 1088).

II. Wymagane dokumenty:

Wypełniony wniosek oraz:
  • dowód rejestracyjny,
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana,
  • tablice rejestracyjne w przypadku konieczności zmiany tablic,
  • dowód tożsamości (w przypadku nowego dowodu osobistego bez adresu zaświadczenie o zameldowaniu) oraz zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżli osoba prowadzi taką działalność, lub aktualny odpis z KRS wraz z postanowieniem o zmianie wpisu (określające zmianę nazwy) w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym,
  • pełnomocnictwo  - w przypadku działania przez przedstawiciela,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
  • dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.

III. Opłaty:

Opłaty wnosi się w kasie Starostwa, ul. Gostyńska 38, II piętro

(Godziny otwarcia kasy: poniedziałek 8.15 - 16.00, wtorek - piątek 7.15 - 14.00) lub przelewem na konto:

Bank Spółdzielczy w Kościanie 82 8666 0004 0108 1155 2000 0040

 

Warunkiem uznania dokumentu potwierdzającego przelew jest prawidłowe wpisanie w tytule opłaty nr nadwozia(VIN)/podwozia lub ramy pojazdu

oraz wyszczególnienie wysokości opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.

  
Opłata wynosi: 54,50 zł (w tym opłata komunikacyjna  54,00 zł oraz opłata ewidencyjna 0,50 zł).
 
W przypadku konieczności zmiany tablic opłaty wynoszą:
- 180,50 zł (w tym opłata komunikacyjna  178,50 zł oraz opłata ewidencyjna
                 2,00 zł) - w przypadku pojazdów samochodowych,
- 121,50 zł (w tym opłata komunikacyjna  120,00 zł oraz opłata ewidencyjna
                 1,50 zł) - w przypadku motocykli, przyczep i naczep oraz ciągników
                 rolniczych
- 111,50 zł (w tym opłata komunikacyjna  110,00 zł oraz opłata ewidencyjna
                 1,50 zł) - w przypadku motorowerów.
 
Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę należy uiścić w kasie Starostwa lub przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Kościanie  nr 03 8666 0004 0103 7426 2000 0004. 
 
IV. Termin załatwienia sprawy
 
Po złożeniu wniosku o rejestrację, organ rejestrujący dokonuje rejestracji czasowej pojazdu na okres 30 dni, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny z nowymi danymi , w przypadku pojazdów w których zaszła konieczność wymiany tablic rejestracyjnych na tablice nowego typu (tzw."białe") lub pojazdów zarejestrowanych dotychczas w innym Urzędzie (w tym wypadku przed zamówieniem nowego dowodu rejestracyjnego tut. Urząd występuje z zapytaniem do poprzedniego organu rejestrującego o potwierdzenie danych pojazdu). Dokumentem dopuszczającym pojazd do ruchu jest w tym momencie pozwolenie czasowe.

W przypadku pojazdów już zarejestrowanych w tut. urzędzie i posiadających tablice nowego typu - tzw."białe", organ rejestrujący dokonuje adnotacji w dotychczasowym dowodzie rejestracyjnym potwierdzającej zgłoszenie zmian, zamawiając w tym czasie dowód rejestracyjny z nowymi danymi.

W obu przypadkach dotychczasowy dokument należy wymienić w tut. urzędzie na nowy dowód rejestracyjny z aktualnymi danymi, po okazaniu dowodu osobistego i karty pojazdu jeżeli była wydana oraz dokumentu potwierdzajacego uiszczenie opłaty ubezpieczeniowej OC.

Sprawdź status swojego zamówienia na dowód rejestracyjny kliknij tutaj  

V. Jednostka prowadząca sprawę
 
Wydział Komunikacji i Dróg
Budynek Starostwa przy ul. Gostyńskiej 38, pokój nr 103 i 104, I piętro
Lucyna Pacholczyk, Mirosław Kiniorski, Katarzyna Karolczak, Danuta Pospiech,
Ewelina Pawłowska, Jagoda Kozłowska, Maciej Werner, Łukasz Szymański.
tel.  65 511 94 71, e-mail: komunikacja@powiatkoscian.pl
Godziny pracy: poniedziałek 8.30 - 16.00, wtorek - piątek 7.30 - 14.00
 
W Wydziale Komunikacji i Dróg obowiązuje system przywoławczy, do którego bilety wydawane są w punkcie informacyjnym - tel. 65 512-14-20.
Na wizytę można się również umówić tutaj .
 
VI. Tryb odwoławczy:
Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Kościańskiego.
Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
 
VII. Dodatkowe informacje:
 
Właściciel pojazdu jest obowiązany w terminie nieprzekraczającym 30 dni zawiadomić o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
 
Osoba odpowiedzialna za:
  • wytworzenie informacji: Michał Bączyk
  • wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Michał Bączyk (21/12/2008 17:11:07)
  • zaakceptowanie tresci informacji: Katarzyna Karolczak (23/01/2015 08:17:15)
  • ostatnia zmiane tresci wiadomosci: Katarzyna Karolczak (28/06/2017 13:54:33)
Lista wiadomości