logo
ucho   logo bip
Wydział Komunikacji i Dróg
DOKONANIE LUB WYKREŚLENIE WPISU O ZASTAWIE REJESTROWYM
 
KARTA INFORMACYJNA
Dokonanie lub wykreślenie wpisu o zastawie rejestrowym
 
 
I. Podstawa prawna:
  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.z 2017r., poz. 1260 ze zmianami),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz.U.z 2016r., poz.1038),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U.z 2016r., poz. 1088),
  • Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 15 października 1997r. w sprawie ustroju i organizacji centralnej informacji o zastawach rejestrowych oraz szczegółowych zasadach udzielania informacji, wydawania odpisów i zaświadczeń (Dz.U.z 1997r. Nr 134, poz. 893 ze zmianami).

II. Wymagane dokumenty:

Wypełniony wniosek oraz:
  • dowód rejestracyjny pojazdu,
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana,
  • aktualny lub pełen odpis z rejestru zastawów, albo zaświadczenie wydawane przez centralną informację o zastawach rejestrowych wskazującą, że dany podmiot jako zastawca określonego przedmiotu zastawu rejestrowego jest wpisany do rejestru zastawów pod daną pozycją rejestru zastawów - w przypadku wnioskowania o umieszczenie adnotacji o zastawie,
  • odpis prawomocnego postanowienia sądu, prowadzącego rejestr zastawów, o wykreśleniu zastawu rejestrowego na pojeździe z rejestru zastawów, albo pisemna informacja o wykreśleniu zastawu rejestrowego pod danym numerem pozycji rejestru zastawów wraz z podaniem daty wykreślenia oraz nazwy sądu, który wydał postanowienie o wykreśleniu tego zastawu - w przypadku wnioskowania o wykreślenie adnotacji,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
  • dowód tożsamości,
  • pełnomocnictwo  - w przypadku działania przez przedstawiciela.

III. Opłaty:

Opłat za dokonanie wpisu/wykreślenia nie pobiera się. 

Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę należy uiścić w kasie Starostwa lub przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Kościanie  nr 03 8666 0004 0103 7426 2000 0004.

Kasa czynna: poniedziałek 8.15 - 16.00, wtorek - piątek 7.15 - 14.00

 

IV. Termin załatwienia sprawy
 
Dokonanie wpisu/wykreślenia w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, następuje niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów.
 
V. Jednostka prowadząca sprawę
 
Wydział Komunikacji i Dróg
Budynek Starostwa przy ul. Gostyńskiej 38, pokój nr 102, 103 i 104, I piętro
Lucyna Pacholczyk, Mirosław Kiniorski, Katarzyna Karolczak, Danuta Pospiech,
Ewelina Pawłowska, Jagoda Kozłowska, Maciej Werner, Łukasz Szymański.
tel.  65 511 94 71, e-mail: komunikacja@powiatkoscian.pl
Godziny pracy: poniedziałek 8.15 - 16.45, wtorek - piątek 7.15 - 14.45
 
 
W Wydziale Komunikacji i Dróg obowiązuje system przywoławczy, do którego bilety wydawane są w punkcie informacyjnym - tel. 65 512-14-20.
Na wizytę można się również umówić tutaj .
 
VI. Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje. 
Osoba odpowiedzialna za:
  • wytworzenie informacji: Michał Bączyk
  • wprowadzenie informacji do podstrony BIP: Michał Bączyk (16/12/2008 10:57:36)
  • zaakceptowanie tresci informacji: Katarzyna Karolczak (23/01/2015 08:04:10)
  • ostatnia zmiane tresci wiadomosci: Katarzyna Karolczak (06/10/2017 08:58:54)
Lista wiadomości